2012. október 4., csütörtök

Gulyás németesen


Ez csak a kajaosztó hely, az amúgy emeletes épület kajaidőben teljesen megtelik
Kedden kipróbáltuk az egyetemi menzát. Ez egy hatalmas, félig ideiglenes épület az egyetem udvara közepén, tele kajáltatóhelyekkel. Először venni kb. másfél euróért egy menzakártyát, és fel kell tölteni. Után veszel egy tálcát és odamész a pulthoz, veszel magadnak, amit akarsz, aztán fizetsz. A fizetésnél csak megnézik, hogy mi van a tálcádon, mondanak egy árat (diákoknak olcsóbb), és odatartod egy leolvasóhoz a kártyádat, ami megmutatja, hogy mennyi pénzed maradt. 
Mikor megláttam, hogy van gulyás, már tudtam, hogy el lesz a nyerő. Érdekes volt, mert lehetett hozzá köretet választani: krumplit, brokkolit, karfiolt vagy valami nudli szerűséget. Én ez utóbbit választottam, Hajni pedig krumplit, és erre kaptunk rá egy nagy adag ragu és pörkölt közötti valamit, amit így együtt gulyásnak neveztek. Több, mint három eurót fizettem érte, de elég nagy adag volt.
Szóval ez a gulyás itt a germánoknál. Azt leszámítva, hogy semmi köze az otthonihoz, nagyon finom volt a tömérdek mennyiségű sót leszámítva. Az egy tál étel elfogyasztása után mindketten teli gyomorral konstatáltunk, hogy nem olyan rossz dolog ez az egyetemi kajálás. 

3 megjegyzés:

  1. igen, az észtek se ismerik a rendes gulyást, náluk is csak ilyen pörköltjellegű valami fut a név alatt :)

    majd próbáljatok ki vmi ottani kínait, tök vicces, hogy országonként különbség van kínai és kínai között :)

    VálaszTörlés
  2. Ki fogok. Lesz rá időm bőven. :) Még a gyros is változik országonként.

    VálaszTörlés
  3. Szegediner Gulasch. Ami német. Ne csodálkozz rajta. :)

    VálaszTörlés